Geometrische vormen en onze denkbeeldige konijntjes

We leerden zorg dragen voor onze denkbeeldige konijntjes. Even onze fantasie aanspreken? Of gewoon een manier om ons lesje meetkunde vorm te geven? De begrippen dicht bij me, tussen mijn handen, onder het deken werden geoefend.

We maakten foto’s van onszelf en gebruikten die om ons te positioneren tussen de geometrische figuren.

Ik tussen cirkels, vierkanten, driehoeken en rechthoeken.

Dat is ook een muzische activiteit. Kunstenaar Slinkachu gebruikt kleine popjes op straat.

Wij gebruikten ons als popjes in de klas tussen de figuren.

Team teaching in de rupsenklas

In de lessen rekenen en taal gaan we vaak in kleine groepjes aan de slag. Hier zie je ons wegen. We bewegen ons in de ruimte en leren zo de begrippen “achter, op, voor, tussen, onder” We leren inhoud meten met juf heks.

Zo leren we de begrippen leeg, bijna vol, half vol, evenveel… Maar de juf kon ook echt toveren. De drankjes konden verkleuren van paars naar groen en roze. Onze juf is niet alleen een juf maar ook een heks.

Heksjuf (CHE) MIE

We vieren feest! Jules is jarig.

Dag allemaal,

We hebben 2 weken rond het thema: ‘Jules is jarig’ gewerkt. Hieronder kan je genieten van de foto’s.

Hoera

Ik ben jarig, kijk naar mij!

kroontje, pakje, ik ben blij!

verjaardagskaartjes

lekkere taartjes

tring- tring, daar gaat de bel

oma opa, kom maar binnen

mijn feestje kan beginnen.

De burgemeester op bezoek

Vandaag kregen we het bezoek van burgemeester Joeri De Maertelaere. Hij kreeg een spervuur van vragen van de vierdeklassers voorgeschoteld en nam ruimschoots de tijd om die vragen te beantwoorden. Zo kwamen we heel wat te weet over de werking van de gemeente en hun diensten en ook wat de burgemeester leuk, minder leuk of boeiend vond.

We gaan naar kleurenland

Dag allemaal,

Deze week hebben we gewerkt rond het thema kleuren. Elke dag stond een ander kleur in de kijker. Geniet van de foto’s!